3 באוג׳ 2014

עלילה

תקציר העלילה [ויקיפדיה]

שנים רבות לפני עלילת הסדרה, כוהנת קדומה ושמה מידוריקו, כולאת את נשמתה ואת נשמתו של שד בתוך אבן המכונה "אבן ארבע הנשמות" (שִיקוֹן נוֹ טַאמַה, ביפנית: 四魂の玉). האבן מתגלגלת מיד ליד כאשר כולם רוצים לנצל את כוחה העצום למטרותיהם האישיות: שדים ובני אנוש כאחד.
בתקופת הסנגוקו, התקופה בה מתרחשת רוב עלילת הסדרה, האבן מגיעה לידי מספר כפריים שחוששים מהכוח שמידוריקו טמנה בה. היא נמסרת לאמתחתה של קיקיו, כוהנת שינטו צעירה ובעלת כוחות רוחניים חזקים מאוד, זאת על מנת שתשמור על האבן ותטהר אותה. קיקיו הורגת את השדים הרוצים להניח את ידיהם על האבן באמצעות חץ וקשת, ובו בזמן משמשת גם כרופאת בני הכפר. השמועה על האבן ועל קיקיו מגיעה לאוזניו של שד למחצה (הֵאנְיוֹ, ביפנית: 半妖) ששמו אינויאשה. אינויאשה, השואף להפוך לשד מלא, רואה את הפוטנציאל שבאבן ומנסה לגנוב אותה למימוש תוכניתו, אך קיקיו מסכלת את ניסיונותיו פעם אחר פעם. היא מצליחה לקרוא אותו כספר פתוח והשניים מתחילים להיפגש זה עם זה על מנת לדבר בלבד. השניים מתאהבים, וקיקיו מציעה לאינויאשה להפוך לבן אנוש - כיוון שכאשר הדבר יקרה, האבן תיעלם לעד וקיקיו תוכל להיות אישה רגילה - ואינויאשה מסכים ומוותר על תוכניתו.
באותו הזמן, טיפלה קיקיו בשודד בשם אוֹנִיגוּמוֹ, שנפצע אנושות בשריפה והתאהב בקיקיו בעת שדאגה לו. שדים, שנמשכו למחשבותיו הרעות, מופיעים בפניו ערב אחד ומציעים לו עסקה - הוא יקבל גוף חדש בתמורה למשכן עבורם. בלי להסס, אוניגומו מסכים, ומאות השדים מתמזגים בתוכו ויוצרים ממנו את נַארַאקוּ - חצי שד חזק, ערמומי ומרושע. נאראקו מעוניין להשיג את האבן לעצמו, כדי שיוכל להינשא לקיקיו ובפועל למנוע ממנה להינשא לגבר אחר. ביום שבו קבעו אינויאשה וקיקיו להיפגש על מנת להפוך את אינויאשה לבן אנוש, נאראקו מסכסך ביניהם במכוון: הוא פוצע את קיקיו אנושות בעודו מתחזה לאינויאשה, ומאיים להרוג את אינויאשה האמיתי, כאשר הוא מתחזה לקיקיו. אינויאשה החש פגוע ונבגד גונב את האבן, אך קיקיו, בעודה גוססת, משלחת בו חץ ומרתקת אותו לעץ הזמן (גושינבוקו) - ובכך גוזרת עליו שינת נצח. מיד לאחר שאינויאשה נכנס לתרדמת נצחית זו, קיקיו נכנעת לפצעיה ומתה, כאשר בקשתה האחרונה היא שאחותה הקטנה קַאֵדֶה תשרוף את האבן ואת גופתה.
500 שנים לאחר מכן, בעידן המודרני בטוקיו שביפן, נולדה קַאגוֹמֶה, גלגול נשמתה של קיקיו. קאגומה נולדה כאשר האבן בבטנה. בהיותה בת 15, היא עוצרת על יד הבאר שבמקדש השינטו בחצר ביתה, על מנת לסייע לאחיה הצעיר סוֹתַה למצוא את חתול המשפחה, שכביכול נפל פנימה. משהתקרבה לפתח הבאר, שדה שהייתה רדומה בקרקעיתה מתעוררת מנוכחות האבן, וחוטפת את קאגומה אל תוך הבאר. מתברר שהבאר היא בעצם פתח למעבר בזמן, והשתיים חוזרות לתקופת הסנגוקו, 50 שנה לאחר שנאראקו סכסך בין אינויאשה לבין קיקיו, כאשר קאגומה מצליחה להימלט. היא הולכת לאיבוד בתקופה הלא מוכרת, בזמן שבו לא הייתה עדיין קיימת, ומגיעה לעץ הזמן. בעץ הזמן רואה קאגומה את אינויאשה - שבמפתיע לא הזדקן כלל וזאת בשל היותו מרותק לעץ הזמן - לראשונה, ונדהמת לגלות שאוזניו הן אוזני כלב ושהוא חסר אוזניים אנושיות, זאת על אף מראהו האנושי. מיד לאחר מכן היא נלקחת לכפר, שם אחותה הקטנה של קיקיו, קאדה - שמילאה את מקומה של אחותה ככוהנת הכפר - מבחינה מיד בדמיון בינה ובין אחותה המתה, ומסיקה כי קאגומה היא גלגול נשמתה של קיקיו.
השדה שחטפה את קאגומה שבה לקחת מקאגומה את האבן, וקאגומה המבולבלת, שלא יודעת דבר אודות מה שקורה סביבה ואודות האבן, נלכדת. השדה כובלת אותה לעץ הזמן בסמוך לאינויאשה, ומגעה מעיר אותו. קאגומה, המפחדת עד להתפקע להיות קורבן של השדה, שולפת את החץ שבחזהו של אינויאשה. דבר זה הוכיח את היותה גלגול הנשמה של קיקיו - היחידה שיכולה הייתה לשלוף את החץ. אינויאשה הורג את השדה, אך לא לפני שזו מספיקה לפצוע את קאגומה בבטנה והאבן יוצאת מגופה. לאחר שהשדה חוסלה, אינויאשה פונה כדי לחסל את קאגומה, כאשר הוא חושב אותה לקיקיו. בעזרת קאדה, קאגומה מצליחה לעצור אותו על ידי שרשרת שהרכיבה קאדה על צווארו, ומגיבה רק לפקודתה של קיקיו. בהיותה גלגול נשמתה של קיקיו, קאגומה מפעילה את השרשרת על ידי הפקודה "שב" (אוסווארי), הגורמת לאינויאשה להימשך בכוח ובכפייה כלפי הרצפה - פקודה שמשתרשת בשרשרת ורק קאגומה יכולה להפעילה ולהסירה, כאשר אינויאשה מנסה להסירה ללא כל הצלחה. לאחר שמוסבר לו שאין המדובר בקיקיו, הוא מתחיל להתייחס לקאגומה בזלזןל, בחוסר סבלנות ובשנאה כלפיה.


זמן קצר לאחר השגת האבן, היא אובדת שוב כאשר שד עורב גונב אותה. בניסיון למנוע את הגניבה, קאגומה יורה חץ אל הציפור. אך מכיוון שלא הייתה עדיין מנוסה בירייה בחץ וקשת, היא בטעות פוגעת באבן, שמתנפצת לאלפי רסיסים המתפזרים בכל רחבי הארץ. על אינויאשה וקאגומה לאחד כוחות, כך שיוכלו לאחד את כל הרסיסים לאבן אחת שלמה ולמנוע מהם להגיע לידי נאראקו הרשע, שיצא ממחבואו עם שיבת האבן, כאשר אינויאשה נשבע לחסלו על מנת לנקום על מה שקרה לפני 50 שנה. בדרכם מצטרפים אליהם שִיפוֹ - שד שועל צעיר שאביו נרצח, מִירוֹקוּ - נזיר רודף שמלות בעל חלל אוויר דמוי חור שחור בכף ידו הימנית, שנגרם בידי קללה שהוטלה על ידי נאראקו, וסאנגו - מחסלת שדים אנושית אשר אחיה נשלט בידי נאראקו על ידי רסיס אבן, המחזיק אותו בחיים. החבורה עוברת במסעה קשיים רבים ונאלצת להתמודד עם סכנות רבות, פוגשת אנשים חדשים ונאלצת להתמודד עם שדי העבר כאשר קיקיו חוזרת לחיים. יחסו של אינויאשה כלפי קאגומה משתנה משמעותית, כאשר הוא נקשר אליה ומגונן עליה (כמו גם על שאר בני החבורה), והיא, מצידה, מתאהבת בו.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הולי קלין. מופעל על ידי Blogger.